A Breitling óragyárat Léon Breitling alapította meg 1884-ben, St. Imierben. Breitling kezdettől fogva kronográfok és egyéb speciális számlálóműszereket készítését tűzte ki célul maga elé.
Korai halála után fia, Gaston Breitling vette át a gyárat, aki élénken érdeklődött a repülés iránt, és ennek köszönhetően olyan, elsősorban a pilóták számára hasznos szerkezetek kifejlesztésén dolgozott, mint pl. egy stopperes karóra. A Breitling név egybeforrt a repüléstechnikával, a repülőgépekbe beépített kronográfok és a pilóták számára tervezett karóra szerkezetek a megbízhatóság és precizitás szinonimái.
Breitling Chronomat
A Breitling Chronomat a világ első, logarléces lünettával készített karórája, amelyet 1942-ben mutatott be a cég. A lünetta lehetővé tette különféle számítások elvégzését.
Breitling Navitimer
1952-ben megszületett a Breitling Navitimer, amely fogalommá vált a repülésben. A Breitling ezen karórájával a pilóták gyakorlatilag az összes Flight Plan kalkulációt elvégezhették. A Breitling Navitimer az AOPA (Repülőgép Tulajdonosok és Pilóták Egyesülete) hivatalos karórája lett.
Breitling Cosmonaute
A Breitling Navitimer kollekciójába tartozó Cosmonaute az űrutazás, az űrhajósok számára továbbfejlesztett Navitimer változat. Az első űrutazási kísérletek kezdetére a Breitling már a civil és katonai repülés beszállítójaként világszerte ismert volt, a Navitimer pedig legendás szerkezetnek számított a pilóták körében. Épp ezért, a Breitling figyelemmel kísérte az űrutazás projekteket, és megtervezte a Navitimer űrbéli változatát.
Mivel az űrben a nappal és éjszaka nem értelmezhető fogalmak, a Breitling Navitimer Cosmonaute 24 órás beosztással készült számlappal bír, valamint flyback funkcióval rendelkezik: a kronográfot nem kell lenullázni és újraindítani időmérésnél.
Breitling Emergency
Miként neve is jelzi, a Breitling Emergency a vészhelyzetek esetére kifejlesztett, speciális karóra. Amennyiben a pilóta kényszerleszállást hajt végre (vagy lezuhan a gép), a Breitling Emergency rádiójeleket bocsát ki, amit könnyen be tudnak azonosítani a mentőcsapatok. Ezt a 121,5 MHz-es vészhullámhosszon történő sugárzást a karórába épített mikro-adó végzi, kiegészítve a repülőgép saját vészjeladóját.
A Breitling Emergency vészjeladója a védőkupak lecsavarásával és az antenna kihúzásával hozható működésbe, a jeleket 48 órán át sugározza, amit sík területen akár 160-170 km-es távolságból is észlelni lehet.